دفتر توسعه آموزش دانشكده
دفتر توسعه آموزش ( Educational Development Office: EDO )دانشكده، مسئوليت ارتقاء کیفیت آموزش و پویا نمودن عملکردهای آن و در راستای سیاست های مرکز مطالعات و توسعه آموزش EDC ، معاونت آموزشی دانشگاه و وزارت متبوع، عمدتا به امر بهبود کیفی آموزش، برنامه ریزی آموزشی و درسی ، آموزش اساتید ، ارزشیابی و آموزش مداوم می پردازد.
ساختار (EDO)
دفاتر توسعه آموزش تحت نظر روسای دانشکده ها و با هماهنگی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه به منظور پیشبرد اهداف ارتقای کیفیت و کمیت آموزش دانشگاه در هر دانشکده تشکیل می شود و اعضای آن عبارتند از:
- مسئول EDO
-معاون آموزشی دانشکده
- معاون پژوهشی دانشکده
- مدیران گروه های آموزشی
- مسئول تحصیلات تکمیلی
- حداقل سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده
مأموريت و اهداف تشکیل (EDO)
ماموریت دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی به عنوان یکی از مجموعه های دانشکده پرستاری و مامایی ارتقای کمی و کیفی فرآیند آموزش مي باشد. دفتر توسعه آموزش با همكاري اعضاء هيات علمي و كارشناسان دانشکده و دانشگاه و با استفاده از يافتههاي پژوهشهاي آموزشي در باره چگونگي بهبود كيفيت آموزشي و به كار بردن برنامه ريزي در نظام آموزشي، به بازانديشي، بازسازي و بازآفريني اين نظام مي پردازد. لذا براي نيل به اين اهداف فعاليتهاي خود را عمدتا در محورهاي زير متمركز نموده است:
- توسعه فلسفه های نوین در حیطه های آموزش پزشکی
- توانمندسازی اعضاء هیأت علمی در حیطه آموزش علوم پزشکی منطبق بر استانداردهای موجود
- تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی براساس نیازهای جامعه
- سازماندهی، هدایت، نظارت و انجام پژوهش های مرتبط با آموزش پزشکی
- سازماندهی، هدایت، نظارت و اجرای سنجش دانشجویان و برنامه های آموزشی
شرح وظایف دفتر توسعه دانشکده (EDO)
1- هدایت، هماهنگی، اجرا و نظارت بر تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی با تاکید بر پاسخگو بودن آن ها به نیازهای سلامت جامعه
2- سازماندهی،برنامه ریزی،اجرا و نظارت بر ارتقای توانمندی های اعضا هیئت علمی در زمینه های مختلف آموزش علوم پزشکی
3- هدایت، هماهنگی، اجرا و نظارت بر ارزشیابی اعضای هیئت علمی و فرایندهای یاددهی یادگیری
4- هدایت ، اجرا ، نظارت بر روش های نوین آموزش و مطالعه برای توسعه و ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه
5-هدایت و نظارت بر فرایندهای ارزشیابی فراگیران
6- هدایت، ارائه و نظارت بر آموزش های مرکز مهارت بالینی دانشگاه
7- هدایت ، اجرا و نظارت بر فرایند های شناسایی ، جذب و بهره وری استعداد های درخشان
8- هدایت ، تصویب ، تامین بودجه و نظارت بر طرح های پژوهش در آموزش
9- هدایت، اجرا و نظارت بر برنامه های آموزش از راه دور و الکترونیکی دانشگاه
10-هدایت،هماهنگی، تسهیل، نظارت و ارزیابی فعالیت های دانش پژوهی براساس آیین نامه مربوطه
11-نظارت بر عملکرد و هماهنگی فعالیت های دفاتر آموزش نابغه
12-ارائه مشاوره در خصوص مسائل آموزشی دانشگاه
13- ارائه مشاوره، همکاری و هماهنگی در طراحی و ارزشیابی برنامه های آموزش مداوم دانشگاه
14-شرکت در جلسات،شوراها و کمیته ها بر اساس ضوابط ومقررات دانشگاه و معاونت آموزشی